Algemene Vergadering BioForum: een terugblik op 2021

30 maart 2022

Gisteren vond in de Baarbeekhoeve in Mechelen De Algemene vergadering plaats van BioForum. We blikten er terug op het voorbije jaar en toonden aan de aanwezige leden ook wat er dit jaar op het programma staat.

Kobe Van Looveren

De Algemene Vergadering werd geopend door een bevlogen lezing van Louis De Jaeger. Zijn boek “Wij eten ons dood” vertelt hoe we met landbouw onze wereld kunnen redden.

Daarna volgde het officiële gedeelte. Enkele bestuurders nemen dit jaar afscheid. Een aantal van hen hebben zich jarenlang ingezet voor onze organisatie en de biosector. We willen Katleen De Coninck (Reinroods Bio Fruit), Koen D’Hoore (Landwijzer) en Lynn Verreydt (Bio-Planet) van harte danken voor hun inzet. Hun plaatsen in onze Raad van bestuur worden vanaf nu ingevuld door Bart Van der Straeten (pitfruitteler Staveshof), Siebe Keirse (Landwijzer) en Jeroen Van Belleghem (Bio-Planet).

We stelden tijdens onze Algemene Vergadering ook ons virtuele jaarverslag voor. Een terugblik op 2021, en al het werk dat er in dat tweede Corona-jaar is verzet. Daarnaast kregen de aanwezigen ook een korte vooruitblik op 2022. Belangrijkste? Ons grote jubileumfeest op 23 september in Gent. Zet het alvast in je agenda. We vertellen je er snel meer over!

Bekijk hieronder ons jaarverslag